Hvad er Track & Trace?

Et Track & Trace er et såkaldt sporingsnummer/forsendelsesnummer. Det er et nummer, der gør det muligt for vores speditører, os og dig, at spore en pakke, der er afsendt fra vores lager eller på vej retur til vores lager. En ordre bliver altid tildelt et T&T, når den er pakket og klar til afsendelse fra vores lager, men et T&T virker først, når pakken har fået sin første scanning hos den valgte speditør. Der står derfor også i vores T&T mails, at der kan gå op til 48 timer, førend T&T-nummeret virker. Når du sender din pakke retur til os, er det meget vigtigt, at du får en kvittering, da dit T&T vil figurere her og vi kan dermed lettere spore din pakke, hvis den skulle blive væk.

Hvor er min mail med Track & Trace?

Vi tilstræber, at alle ordrer afsendes indenfor 24 timer efter afgivelse. Når en ordre er pakket og er klar til afsendelse, har den fået et Track & Trace. Så snart pakken bippes ind hos GLS vil du få tilsendt en T&T mail fra dem. Der kan dog være flere forskellige årsager til, at du ikke har modtaget en T&T-mail fra GLS. Det sker ganske sjældent, men vi har oplevet, at deres IT-system ikke får afsendt T&T-mails, selvom pakken er afsendt fra lageret. Din manglende T&T-mail kan også skyldes, at din ordre ligger i afventerposition. Du må meget gerne kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dit T&T.

Hvorfor virker mit Track & Trace ikke?

Dit Track&Trace-nummer bliver tildelt en ordre, så snart den er pakket og klar til afsendelse. Derfor har vi også oplyst dig om, at der kan gå op til 48 timer før dit T&T virker. Når din pakke er ankommet til GLS vil de scanne din pakke og du vil få tilsendt en mail med T&T fra dem. Du kan nu følge din pakke, indtil den ankommer til det valgte leveringssted og du kan hente den.